Dinsdag 21 november

 

Vandaag vliegen we met Qatar Airways van Schiphol naar Doha om 15:15. De vlucht zal iets meer dan 6 uur duren en daarna landen we op het moderne vliegveld aldaar. Spannend is het of al onze modellenkoffer goed gaan aankomen, niet onbelangrijk.

Ik heb zelf 4 modellen meegenomen. Twee uitgerust met telemetrie om op de practice-day de optimale aandrijving te zoeken. De omstandigheden zullen heel anders zijn dan die in Nederland qua temperatuur, druk en luchtvochtigheid. Dus testen is van groot belang. Ik heb de vertraagde aandrijving waarmee Peet en ik de laatste jaren hebben gevlogen, maar ook de nieuwe aandrijving van Tjarko meegenomen. Mijn hoop is dat ik de setup met de Tjarko-motor goed afgesteld krijg.

Inmiddels zijn we goed aangekomen op het vliegveld van Doha. Eenmaal in het luchthavengebouw ging het voorspoedig door de douane en bij de bagageband zaken we direct onze koffers. De grote modellenkisten lieten nog wel even op zich wachten, maar ook die kwamen uiteindelijk op een karretje aangereden. 

Toen we iedereen bij elkaar hadden moesten we nog door customs heen. Helaas verliep dat niet zoals gehoopt. Ray en Rob werden eruit gepikt en moesten mee naar een check. Gelukkig hadden we de brief van de organisatie bij ons waarin zou staan wat we bij ons hadden, zodat we daarmee vlot door deze check zouden komen. Jammer genoeg bleek de brief voor meer verwarring dan opheldering te zorgen bij de beambte van dienst. Na lang telefonisch contact met iemand van de organisatie mochten ze gelukkig na een uur alsnog met de spullen het land in. Toen snel de huurauto halen en naar het hotel waar we om half drie in de nacht aankwamen. Een half uurtje laten kon ik eindelijk op m'n bed ploffen in de kamer waar de airco het tot onder het vriespunt had gekoeld. Morgen op tijd op voor ontbijt om vroeg op het veld te kunnen zijn.

Maak jouw eigen website met JouwWeb